Heb je een vraag, reactie of suggestie? Wij horen ze graag.
Op werkdagen zitten wij van 09:00 tot 17:00 uur klaar om uw email of telefoontje te beantwoorden. Daarnaast vindt u hieronder antwoord op de veelgestelde vragen.
Ik heb geen bevestigingsmail gekregen?
Het versturen van de order-bevestigings e-mail gaat automatisch. Heb je na het plaatsen van de bestelling (èn het zien van het online bevestigingsscherm) geen e-mail ontvangen?
Dan kan het zijn dat:
- je per ongeluk een typefout in jouw e-mailadres hebt gemaakt.
- onze bevestigingsmail door uw spam filters worden tegengehouden. Dan vind je de e-mail in de ongewenste mail map.
- het Elfenbos.nl tussen de geblokkeerde afzenders staat.
Als je online de bevestigingsmelding hebt gezien dan is je bestelling wel bij ons aangekomen. Wil je toch graag alsnog een bevestiging van je bestelling, neem dan contact met ons op [email protected].
Wat zijn de verzendkosten?
We verzenden je bestelling boven € 75,- gratis. Bij bestellingen tot € 75,- brengt Het Elfenbos verzend- en administratiekosten in rekening a € 5,95. Het minimale bestelbedrag is € 10,-. Voor alle verzendingen naar België bedragen de verzendkosten € 7,50 ongeacht de grootte van je bestelling. Het Elfenbos verstuurt via post.nl of DPD. In verband met het sparen van het milieu, recyclen wij pakket verpakkingen zoveel mogelijk bij het verzenden.
Hoe kan ik artikelen retour sturen?
Het Elfenbos doet er alles aan om je een kwalitatief en aantrekkelijk product te leveren. Bent je toch niet tevreden, dan kunt je het artikel binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Ruiling, vergoeding of terugname van artikelen kan daarna niet meer plaatsvinden. De producten moeten ongebruikt zijn en in staat van aankoop verkeren (ook voorzien van de originele, onbeschadigde verpakking ). Je moet ervoor zorgen dat het artikel in goede verpakt is bij retourzending. Voeg de pakbon of een notitie toe, zodat wij weten van wie het pakket afkomstig is.
Als je artikelen na overleg retour stuurt, ontvang je een verzendbewijs met een track&trace code. Bewaar dit zorgvuldig, zodat we het pakket , indien nodig, kunnen traceren. Zonder het verzendbewijs kunnen we zoekgeraakte pakketten niet traceren en vergoeden
BESTELLEN
Hoe kan ik bestellen?
1. Plaats de gewenste artikelen in je winkelwagen
2. Klik op de button ‘Bestellen’ als je de artikelen in je winkelwagen wilt bestellen.
3. Je krijgt een overzicht met de gekozen artikelen, hier kunt je eventueel nog het aantal artikelen wijzigen.
4. Maak een keuze tussen inloggen of bestellen zonder account.
5. Vul al de gegevens in en/of controleer deze.
6. In het overzicht kun je controleren of je bestelling, adresgegevens en verzendwijze kloppen.
7. Kies een betaalmethode en rond de bestelling af.
8. De bestelling is afgerond. Je ontvangt een bevestiging via e-mail.
Als je geen artikelen in je winkelwagen kunt plaatsen, heeft dit vrijwel altijd te maken met het feit dat je internet browser geen ‘cookies’ accepteert. Cookies zijn voor ons noodzakelijk om te onthouden wat er in je winkelwagentje geplaatst is.
We helpen je graag en zijn van maandag tot vrijdag van 10.00-17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0180 557 135.
Dan kan het zijn dat:
• je hebt per ongeluk een typefout in jouw mailadres hebt gemaakt.
• onze bevestigingsmail door spam filters worden tegengehouden. Deze vind je dan alsnog in de ongewenste mail.
• het Elfenbos.nl tussen de geblokkeerde afzenders staat.
Als je online de bevestigingsmail hebt gezien dan is je bestelling wel bij ons aangekomen. Wil je toch graag alsnog een bevestiging van je bestelling, neem dan contact met ons op
Wil je toch graag alsnog een bevestiging van je bestelling, neem dan contact met ons op via het contactformulier of telefonisch via (0180) 557 135.
Je kunt er ook voor kiezen om een Elfenbos-account aan te maken. Het helpt ons bij het snel verwerken van de bestelling. De voordelen van een account is dat je zelf inzage in je gegevens heb en er over kunt beschikken. Zo kun je zelf je persoonsgegevens aanpassen en gebruik kunt maken van je persoonlijke verlanglijstje.
Bij sommige artikelen kun je niet je voorkeur doorgeven, dit wordt aangegeven door de zin onder de afbeeldingen links onderin: “Verschillende uitvoeringen worden door elkaar geleverd”. Wél kunt je later bij het plaatsen van de bestelling en het invoeren van je persoonsgegevens gebruik maken van het opmerkingenveld. Laat hier weten welke uitvoering of kleur uw voorkeur heeft, dan wordt daar in het magazijn rekening mee gehouden.
Wij proberen zo goed mogelijk aan te geven of en wanneer een artikel weer bij ons op voorraad is. Als niet staat aangegeven wanneer een uitverkocht artikel weer binnenkomt, kun je contact opnemen via (0180 557 135) of via het contactformulier.
BETALEN
Hoe kan ik betalen?
Onze bankgegevens voor de ING zijn:
NL39 INGB 0009 0287 57
Voor betaling vanuit het buitenland is de BIC: INGBNL2A
Onze bankgegevens voor de Triodos zijn:
NL82 TRIO 0212 1269 89
Voor betaling vanuit het buitenland is de BIC: TRIONL2U
In alle gevallen zal te betaling vooraf geschieden. Na ontvangst van betaling zal de bestelling worden afgezonden. Helaas gelden deze mogelijkheden alleen voor in Nederland gevestigde bedrijven en instellingen. De prijzen in onze winkel zijn vermeld inclusief BTW, op de afleverfactuur staat het BTW bedrag separaat vermeld.
MIJN ACCOUNT
Waar kan ik een account aanmaken?
Het verlanglijstje werkt niet?
Om een verlanglijstje bij te houden kun je je registreren. Het is gratis en verplicht je tot niets.
BEZORGEN
Wat is jullie levertijd?
Kleine zendingen, die niet te kwetsbaar zijn, verstuurt Het Elfenbos eventueel in een enveloppe. Het Elfenbos is niet aansprakelijk voor overschrijding van de aangegeven levertijden of verlies en/of beschadiging door post.nl als mede eventuele gevolgschade hierdoor.
Het Elfenbos is niet aansprakelijk voor overschrijding van de aangegeven levertijden of verlies en/of beschadiging door dpd of post.nl als mede eventuele gevolgschade hierdoor. Accepteer nooit beschadigde pakketten. Het Elfenbos kan helaas geen garantie verlenen op artikelen die beschadigd zijn tijdens het vervoer. Voor beschadigde zendingen kunt u contact opnemen met de vervoerder www.dpd.nl/ www.post.nl.
* Bestellingen naar onze Nederlandse eilanden worden 1 á 2 werkdagen later bezorgd i.v.m. de boot-overtocht.
* Voor bestellingen naar België geldt een extra verzendtijd van 2 werkdagen.
De pakketdienst zal het pakket 1 keer aanbieden op het gekozen afleveradres. Mocht er op dat moment niemand thuis zijn, dan brengt de chauffeur het pakket naar de dichtstbijzijnde PostNL Pakketpunt. Dit gebeurt vaak dezelfde werkdag, maar in sommige gevallen wordt het pakket daar de volgende werkdag gebracht.
Bij Bestellingen tot €75,- (incl BTW) rekenen wij € 5,95 verzendkosten
Bij bestellingen naar België rekenen wij € 7,50 verzenkosten
Wil je je pakket alsnog ophalen maar heb je gekozen voor versturen? Ook dit is geen probleem. Indien je pakket nog niet verwerkt in op ons magazijn kunnen we de verzendwijze nog wijzigen. Laat het ons telefonisch of via een mailbericht weten. Wij zorgen ervoor dat je jouw pakket alsnog op kunt komen halen. Indien je de verzendbijdrage al betaald hebt wordt er een creditnota gemaakt en wordt het bedrag binnen twee weken teruggestort op je rekening.
Indien je wel een bevestigingsmail hebt ontvangen kun je de track & trace controleren. Hierin kun je zien waar je pakket is. Wellicht is het afgeleverd bij je buren. Indien niet duidelijk is waar het pakket is kun je telefonisch contact met ons opnemen of via een mailbericht.
Garantie & Retouneren
Heb ik garantie?
We overleggen dan hoe we zo snel mogelijk een passende oplossing voor het probleem kunnen bieden. Indien nodig, sturen we je een vervangend artikel of onderdeel toe.
Retouradres is:
Het Elfenbos
Achterzeedijk 57 unit 40
2992SB Barendrecht
Zodra je retour bij ons binnen is, ontvangt je hier een bevestigingsmail van. Na goedkeuring van de retour zal het bedrag binnen vijf werkdagen na ontvangst worden gecrediteerd.
Een retourzendingen is voor risico en rekening van de koper. Dit houdt in dat jezelf de verzendkosten draagt voor het retourneren van het product. Ook betekent dit dat Het Elfenbos niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde producten. Je ontvangt van ons per mail bericht als je retour bij ons is aangekomen.
Indien je een (deels) verkeerde bestelling hebt ontvangen zal Het Elfenbos zorg dragen voor het verzenden van de juiste bestelling.
Voor artikelen die kapot zijn gegaan tijdens het vervoer kun je contact opnemen met de vervoerder http://www.dpd.nl/ of http://www.post.nl.
Mocht het product in een later stadium tijdens normaal gebruik stuk gaan, dan kun je contact opnemen met ons om te kijken of dit binnen de garantie valt. Je dient dit binnen een redelijke termijn, nadat je hebt ontdekt dat het product niet voldeed, aan ons door te geven. Wettelijk is geregeld dat dit je binnen twee maanden na de ontdekking van het defect bij ons mag aangeven.
INFORMATIE EN VOORWAARDEN
Wat is jullie privacy beleid?
Je gegevens worden niet gedeeld aan derden.
Het Elfenbos waardeert het vertrouwen dat je in ons stelt, en zullen alles in het werk stellen om je persoonlijke informatie te beschermen. Je hebt recht op inzage, correctie en/of verwijdering van de opgegeven persoonsgegevens.
• je persoonlijke account bij Het Elfenbos te creëren en te beheren
• je bestellingen en retouren via onze online diensten te verwerken
• E-mailadres en SMS-meldingen over de bezorgstatus te versturen
• Contact op te nemen in geval van problemen met de bezorging en voorraad van je artikelen
• je vragen te beantwoorden en je te informeren over nieuwe en/of gewijzigde diensten en speciale aanbiedingen.
• onze nieuwsbrieven te versturen, als je je hiervoor hebt ingeschreven. Natuurlijk kunt je je ook uitschrijven voor nieuwsbrief.
• contact op te nemen met winnaars van online wedstrijden
• de systemen waarmee de diensten worden geleverd te testen en te verbeteren
• misbruik en oneigenlijk gebruik van onze diensten te voorkomen
We slaan je gegevens niet langer op dan nodig is voor het uitvoeren van onze diensten of zolang als we bij de wet verplicht zijn. Daarna worden je persoonlijke gegevens verwijderd.
Er zijn twee soorten cookies: permanente cookies en tijdelijke cookies (sessie cookies). Permanente cookies worden voor maximaal 12 maanden als een bestand op je computer of mobiele toestel opgeslagen. Sessie cookies worden tijdelijk opgeslagen en worden verwijderd zodra je jouw browser sluit. We gebruiken permanente cookies als je de optie “Onthoud mijn gegevens” kiest bij het inloggen. We gebruiken sessie cookies als je gebruikmaakt van de productfilter en om te controleren of je bent ingelogd of een artikel in je winkelmandje hebt geplaatst.
Je kunt cookies eenvoudig via je browser van je computer of mobiele toestel verwijderen. Raadpleeg voor instructies over instellingen voor cookies en het verwijderen van cookies het onderdeel “Help” in je browser. Je kunt ervoor kiezen om cookies uit te schakelen of je kunt aangeven dat je een melding krijgt telkens wanneer er een nieuw cookie naar jouw computer of mobiele toestel wordt gestuurd. Bedenk wel dat als je ervoor kiest om cookies uit te schakelen, je niet alle functies op de website kunt gebruiken.
Met de CE-markering geeft de producent aan dat het product voldoet aan de eisen van veiligheid, gezondheid, milieu en consumentenbescherming, zoals gesteld in de van toepassing zijnde EU richtlijnen. Producten zonder CE-markering mogen niet worden verhandeld op de Europese markt, ook al voldoen ze aan de eisen. Ook producten die buiten de EU zijn gemaakt, moeten voorzien zijn van een CE-markering alvorens ze worden toegelaten tot de Europese markt. Eigenlijk is de CE-markering een soort paspoort om toegelaten te worden tot de markt. De CE-markering geeft alleen aan dat het product aan de gestelde minimumeisen voldoet en is daarom geen kwaliteitskeurmerk. Een speelgoedvlieger die voldoet aan de CE-markering voldoet aan de basisveiligheidseisen, maar hoeft niet per se goed te werken en is ook niet uitzonderlijk veilig. De CE-markering mag niet worden aangebracht op producten waarvoor dit niet wettelijk verplicht is gesteld.
Het CE-teken is dus geen kwaliteitskeurmerk, maar een verklaring van overeenstemming met de wet.
Meer over het CE keurmerk kunt u lezen op http://www.keurmerk.nl
De Europese Unie heeft diverse richtlijnen uitgevaardigd, ook voor consumentenproducten. Deze richtlijnen moeten door de lidstaten worden opgenomen in de nationale wetgeving. Producten die aan een EU richtlijn voldoen zijn voorzien van het CE-merkteken. De betekenis van het CE-merk is: “dit product voldoet aan de wet”. Het Handboek ontwerpen van veilige producten (Van Aken et al., Uitgeverij Lemma, 1996, ISBN 90-5189-566-6) vat de kern van de regeling als volgt samen.
Het Elfenbos VOF
Achterzeedijk 57 unit 40
2992SB Barendrecht
[email protected]
Tel. 0180 – 55 73 15
Openingstijden verzendhuis:
– Maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur.
https://www.elfenbos.nl en https://www.houtenspeelgoed.nl
KvK Rotterdam 39070324
ING rekening NL39 INGB 0009 0287 57
BIC ING: INGBNL2A
Triodosbank NL82 TRIO 0212 1269 89
BIC Triodos: TRIONL2U
BTW nummer: 8079.14.101.B.01
Registratienummer CBP: M 12 07 69 6
Als je vragen hebt over de voorwaarden of je wilt meer informatie dan kan je via de verschillende media contact met ons opnemen.